Linkowanie zewnętrzne. Budowanie sieci backlinków i ich znaczenie

Zdobywanie zewnętrznych linków zgodnie z pozycjonowaniem wg White Hat SEO to cenna umiejętność. Linki zewnętrzne przekierowują ruch z innych domen do naszej strony lub podstrony. Jednym z algorytmów, którym posługuje się Google, jest czynnik rankingowy o nazwie PageRank. Algorytm sprawdza ile osób/stron powiązanych jest z naszą domeną.

Linkowanie zewnętrzne. Budowanie sieci backlinków i ich znaczenie
Kamil Laskowski Avatar
KAMIL LASKOWSKI
19/8/2022
/
SEO

Backlinki określają wartość domeny z której kierują. Zatem im większy autorytet ma strona, która linkuje do drugiej, tym lepiej. Czasy, gdy liczyła się ilość linków dobiegły końca. Dziś Google'a interesuje jakość, autorytet oraz konteksty. Najwyższe znaczenie mają jakościowe linki zewnętrzne, ponieważ one określają także wartość domeny, do której są kierowane.

Ma to ogromne znaczenie dla wyników pozycjonowania. Korzyści nie przyniesie zdobywanie masowych linków ze stron o nienajlepszej reputacji. Taka taktyka może doprowadzić do zablokowania strony, która trafi na czarną listę Google. Masowe kupowanie linków z katalogów też nie jest dobrym rozwiązaniem.

Gdzie i w jaki sposób umieszczać linki zewnętrzne?

Najprostszym sposobem na budowanie sieci backlinków jest komentowanie innych blogów. Oczywiście nie chodzi o masowe, spamerskie komentarze, a merytoryczne wypowiedzi. Komentarze wysokiej jakości mogą przyciągnąć ruch do Waszej strony.

Forum niszowe- to świetna metoda tworzenia linków zwrotnych. Forumowicze szukają porad i rozwiązań, często udostępniając sobie linki. Dołączenie do dyskusji przyniesie wymierne korzyści rankingowe. Aktywnie działajmy na portalach społecznościowym i współpracujmy ze stronami tematycznie powiązanymi.

Warto stworzyć profil firmowy i na nim publikować posty z linkowaniem zewnętrznym. Google docenia konteksty i powiązania, dlatego link w gościnnym artykule na blogu o podobnej tematyce, dodaje wiarygodności i autorytetu.

Wygląd samego odnośnika ma spore znaczenie. Link ze słowem kluczowym w treści np. „studio fotografii”, wzbudza większe zaufanie niż "kup mnie, kliknij tutaj". Na koniec zapamiętajmy, że większą wartość dla pozycji strony ma jeden link zewnętrzny z rzetelnego i zaufanego źródła, niż z dziesięciu przypadkowych, różnych tematycznie domen.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w Google?

  • Stosuję skuteczne metody pozycjonowania
  • Pełna opieka i rozbudowane raporty z działania
  • Prosta umowa bez ukrytych kosztów i zobowiązań

Zamów bezpłatną wycenę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu

Dzięki!
Powinienem odpowiedzieć w ciągu 24 godzin!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
19/8/2022
/
SEO

Przyjazny adres url - jak powinien wyglądać?

Przyjazne adresy URL powinny być krótkie, czytelne i odpowiadające zawartości podstrony, a dodatkowo odpowiednio zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania.

19/8/2022
/
SEO

Jak włączyć indeksację w WordPress

Aby strona internetowa była widoczna w wyszukiwarce musimy umożliwić jej indeksację. Dzięki temu robot Google (i nie tylko), który będzie się po niej poruszał zaindeksuje ją i będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania Google.

19/8/2022
/
SEO

Jak stworzyć mapę strony

Mapa strony pomaga robotom indeksującym w bardziej precyzyjny sposób analizować naszą witrynę, dzięki czemu przyśpieszamy jej indeksację w wyszukiwarkach. Czym jest mapa strony i jak ją stworzyć?